Klachten
De ZorgInfoStraat streeft naar tevreden klanten en relaties. Waar gewerkt wordt, worden helaas ook fouten gemaakt of ontstaan misverstanden. Als u niet tevreden bent over onze opleidingen of dienstverlening, laat het ons dat dan zo spoedig mogelijk (echter binnen 12 maanden na het ontstaan van de klacht) weten. Wij gebruiken uw klacht graag om onze dienstverlening te verbeteren. U kunt uw klacht op twee manieren aan ons kenbaar maken:
- telefonisch > u belt hiervoor met het hoofd opleidingen via (055) 355 85 22
- schriftelijk > u gebruikt hiervoor het klachtenformulier op deze website
Wat gebeurt er met uw klacht?
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Binnen twee weken ontvangt u een ontvangstbevestiging met daarin de afhandeltermijn. Wij registeren uw klacht in onze administratie en de directeur van de ZorgInfoStraat:
- vraagt om meer informatie bij de medewerker en/of docent die op het moment van ontstaan van de klacht verantwoordelijk was;
- vraagt u eventueel om meer informatie;
- beoordeelt alle informatie en weegt de argumentatie van beide kanten;
- bespreekt - als er een materieel of financieel belang is - de klacht met betrokkenen van de ZorgInfoStraat;
- neemt een definitief standpunt in;
- informeert u schriftelijk over dit standpunt en geeft argumenten hoe dit tot stand is gekomen.
Wat registreren wij van uw klacht?
- uw zakelijke NAW-gegevens (tenzij u op persoonlijke titel staat ingeschreven)
- uw klacht
- een nadere omschrijving van uw klacht
- de indieningsdatum van uw klacht
- de naam van degene die de zaak of zaken waarop uw klacht betrekking heeft, behandelt of beheert
- de opleiding, training of werksessie
- de gevoerde correspondentie over de klacht
- de status van de klacht (in behandeling/afgehandeld)
- de datum en wijze van afhandeling van de klacht
- de eindbeoordeling van de klacht (gegrond/ongegrond)
Tijdens de behandeling van uw klacht, maar ook daarna, kunt u deze gegevens opvragen. Wij bewaren deze gegevens tot één jaar na afhandeling van de klacht.
Niet mee eens?
Als u het niet eens bent met de voorgestelde oplossing of als u het er niet mee eens bent dat uw klacht ongegrond is verklaard, dan kunt u zich richten tot de klachtencommissie. De klachtencommissie bestaat uit een voorzitter en enkele onafhankelijke leden. De klachtencommissie draagt zorg voor de kwaliteitsborging van ons aanbod. U kunt uw bezwaar schriftelijk richten aan:
De ZorgInfoStraat
T.a.v. mevrouw M. Mantle-Kloosterboer
Prins Willem Alexanderlaan 421-1
7311 SX APELDOORN
De commissie neemt in de regel binnen acht weken na ontvangst van uw bezwaar een besluit. Indien dit niet mogelijk is, wordt u hiervan schriftelijk in kennis gesteld en wordt u geïnformeerd over een nieuwe termijn. Het oordeel van de klachtencommissie is bindend voor de ZorgInfoStraat. Bovenstaande procedure sluit echter niet uit dat u zich tot een onafhankelijke rechter kunt wenden.